Τέμπη: Μέλος της Ειδικής Επιτροπής Ερευνών μιλά στο OPEN: «Η διαχείριση έγινε με τεχνικές του '50» - Τι απαντά στις αντιδράσεις των κομμάτων
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Η διαχείριση του δυστυχήματος στα Τέμπη έγινε «με τεχνικές του '50 και του '60», εκτιμά ο καθηγητής συγκοινωνιακής τεχνικής και μέλος της ειδικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που συστάθηκε για την τραγωδία, Βασίλης Προφυλλίδης.
Ο κ. Προφυλλίδης, μιλώντας στο OPEN, διευκρίνισε πως προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί το πλαίσιο των ερευνών της Ειδικής Επιτροπής, ωστόσο, τόνισε πως «θα εξαντληθεί κάθε περιθώριο αντικειμενικότητας και επιστημονικής αλήθειας».
Όπως τόνισε, «η διαχείριση του όλου ζητήματος που οδήγησε στο τραγικό και αναπάντεχο αυτό συμβάν έγινε με τεχνικές της δεκαετίας του '50 και του '60».
Τέλος, σχολιάζοντας τις αντιδράσεις των κομμάτων για τα μέλη της Επιτροπής, δήλωσε πως εκείνος κρατά το θετικό της υπόθεσης: «εγώ βλέπω στις ενστάσεις των κομμάτων την ίδια αγωνία που έχω κι εγώ. Να αποκαλυφθεί η αλήθεια».
Αντιδράσεις για την τοποθέτηση Ζηλιασκόπουλου
Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η σύσταση της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων. Ο ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία υπογραμμίζει πως «δεν θα ερευνήσουν το δυστύχημα οι "ελεγχόμενοι"» και ζητεί Επιτροπή διακομματικής συναίνεσης. Όπως έγινε γνωστό, στην Επιτροπή γενικότερα συμμετέχουν οι:
- Ιωάννης - Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως Πρόεδρος.
- Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ως μέλος.
- Βασίλειος Προφυλλίδης, Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ως μέλος.
Οι αντιδράσεις έρχονται κυρίως για την παρουσία του κυρίου Ζηλιασκόπουλου στην Επιτροπή καθώς για χρόνια υπήρξε πρόεδρος στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κλήθηκε να εφαρμόσει μνημονιακά μέτρα που αναμφίβολα υποβάθμισαν τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Το ΜέΡΑ 25 σχολιάζει από την πλευρά του ότι ο Ζηλιασκόπουλος, «έχει θητεύσει ως αξιωματούχος τεχνοκράτης στη διάλυση και ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ» και κάνει λόγο για «μια εν κρυπτώ αποφασισμένη "ειδική επιτροπή ειδικών"».
Η ανάρτηση Παππά
Ο τομεάρχης υποδομών και μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς με ανάρτηση του στο Twitter, αναφέρει πως ο κ. Ζηλιασκόπουλος, αποτέλεσε Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον 2010 έως και το 2015 και τώρα καλείται να ελέγξει ο ίδιος τις ευθύνες του. «Κοροϊδία και προσβολή», υπογραμμίζει.
Η περίοδος της προεδρίας Ζηλιασκόπουλου συνδέεται άλλωστε με μέρες απόλυτης λιτότητας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, καθώς ακολούθησε τις υπογραφές των πρώτων μνημονίων. Εκείνη την περίοδο το προσωπικό στελέχωσης του σιδηρόδρομου μειώθηκε δραματικά, ενώ συμπίπτει χρονικά και με ημερομηνίες που εφαρμόστηκαν και άλλες περικοπές.
Ο Έλληνας καθηγητή υπάρχει ακόμα και το πέρασμα από την προεδρία του ΤΑΙΠΕΔ την οποία ανέλαβε επίσημα τον Ιούνιο του 2021 και την οποία διατηρεί μέχρι και σήμερα.
Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ: Δεν θα ερευνήσουν το δυστύχημα στα Τέμπη οι «ελεγχόμενοι»
«Η ανακοίνωση των εκλεχτών εμπειρογνωμόνων της κυβέρνησης δεν χαίρει καμίας διακομματικής συναίνεσης και προφανώς δεν μπορεί να θεωρηθεί υπερκομματική επιτροπή. Αν η κυβέρνηση ήθελε διακομματική επιτροπή θα μπορούσε να ζητήσει προτάσεις από όλα τα κόμματα.
Αυτό που επιθυμεί όμως είναι ένα βολικό προεκλογικό πόρισμα που θα επικυρώνει την ετυμηγορία που ήδη έχει βγάλει στο διάγγελμά του ο κος Μητσοτάκης: Ότι όλα είναι ένα «τραγικό ανθρώπινο λάθος» και «διαχρονικές οι ευθύνες».
Τα αίτια όμως που οδήγησαν στην τραγωδία δε θα μείνουν στο σκοτάδι. Θα διερευνηθούν όχι από τις Επιτροπές που ορίζουν οι ελεγχόμενοι, αλλά από τις αρμόδιες Αρχές».
ΜέΡΑ25: Έχει θητεύσει ως αξιωματούχος τεχνοκράτης στη διάλυση και ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ
Η πρώτη πράξη του κ. Γεραπετρίτη με το που πρωτοκάθισε στην ένοχη καρέκλα που μόλις είχε αδειάσει ο κ. Καραμανλής, ήταν να αναγγείλει μια εν κρυπτώ αποφασισμένη «ειδική επιτροπή ειδικών» για να ερευνήσει τα αίτια της εν εξελίξει τραγωδίας στα Τέμπη.
Το ΜέΡΑ25 καταγγέλλει την επιτροπή του κ. Γεραπετρίτη ως μη νομιμοποιημένη από τη Βουλή, χωρίς ενημέρωση και διαβούλευση, και την αναγνωρίζει ως απλώς ένα ακόμα επικοινωνιακό τρικ της Μητσοτάκης Α.Ε. για να κουκουλώσει την ενοχή της στη σειρά επιλογών που οδήγησε στο μοιραίο δυστύχημα. Προειδοποιητικό δείγμα γραφής της κυβερνητικής μεθόδευσης, είναι ο διορισμός του κ. Ζηλιασκόπουλου, ο οποίος, σύμφωνα με δημοσιεύματα, έχει θητεύσει ως αξιωματούχος τεχνοκράτης στη διάλυση και ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ.
Υπενθυμίζουμε ότι η Σοφία Σακοράφα, βουλευτής του ΜέΡΑ25 και Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, με την ιδιότητά της ως μέλος των αρμοδίων Κοινοβουλευτικών Επιτροπών (Επιτροπή Θεσμών & Διαφάνειας και Επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφελείας και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης)αντέδρασε άμεσα στα νέα του δυστυχήματος κάνοντας αίτηση για άμεση σύγκληση εκτάκτων συνεδριάσεων αυτών, με την παρουσία του αρμόδιου Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, της Προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ ΑΕ, καθώς και εκπροσώπων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών της Πανελλήνιας Ένωσης Σταθμαρχών ΟΣΕ και των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ.
Η μόνη λύση για να γίνουν όλα αλλιώς είναι η ρήξη με τα συμφέροντα τα οποία η ΝΔ υπηρετεί ακόμα και όταν το κόστος σε ανθρώπινες ζωές αποκαλύπτεται σε κοινή θέα. Όσοι κυβερνούν με μνημονιακές πολιτικές, κυβερνούν για άλλους.
Το βιογραφικό του Αθανάσιου Ζηλιασκόπουλου, όπως αναγράφεται στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος γεννήθηκε στο Θούριο Έβρου το 1960. Μετά την απόκτηση του διδακτορικού του διπλώματος, εργάστηκε στο Department of Civil Engineering του Ohio State University των ΗΠΑ, όπου κατείχε θέση Assistant Professor από το 1994 έως το 1996. Από το 1996 έως το 2003 εργάσθηκε στο Department of Civil Engineering του Northwestern University των ΗΠΑ όπου κατείχε θέση Assistant και αργότερα Associate Professor (Louis Berger Junior Chair). Ταυτόχρονα, εργάσθηκε στο Transportation Research Center και συνεργάσθηκε με το Department of Industrial Engineering and Management Sciences του ιδίου πανεπιστημίου.
Από το 2003, εργάζεται στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών -- αρχικά ως Αναπληρωτής Καθηγητής, και σήμερα Καθηγητής Βελτιστοποίησης Συστημάτων Παραγωγής/Μεταφορών και Διευθυντής του Εργαστηρίου Βελτιστοποίησης Συστημάτων -- όπου διδάσκει μεταπτυχιακά μαθήματα στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Διοίκηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Logistics". Την περίοδο 2010-2015 διετέλεσε Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την περίοδο 2013-2015 ήταν μέλος του ΔΣ της Ελληνικής Εταιρίας Logistics. Από το 2020 είναι Πρόεδρος του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής.
Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν πρότυπα ισορροπίας και βελτιστοποίησης δικτύων, αλγορίθμους βέλτιστης διαδρομής, τεχνολογίες πληροφοριών, συστήματα ελέγχου, Logistics, διαχείριση κυκλοφορίας, και δρομολόγησης εμπορευματικών μεταφορών.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr