Tέμπη: «Ελλιπής διερεύνηση και τεκμηρίωση στοιχείων» - Τι απαντά στο πόρισμα - κόλαφο της ΡΑΣ ο ΟΣΕ
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 15 λεπτά ┋
Αιχμές για ελλιπή διερεύνηση και τεκμηρίωση εκ μέρους της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) αφήνει ο ΟΣΕ στην απάντηση που εξέδωσε πριν λίγο στο αρχικό πόρισμα της Αρχής που διαπίστωνε ανεπαρκή εκπαίδευση των σταθμαρχών που έχουν προσληφθεί με μπλοκάκια από τον Οργανισμό και τον καλούσε να τους αποσύρει από τις κρίσιμες θέσεις ασφαλείας.
Ο Οργανισμός σημειώνει ότι «καλό είναι να εκφράζονται δημοσίως μόνο οριστικά και τεκμηριωμένα συμπεράσματα. Είναι ώρες ευθύνης για όλους και όχι ώρες διάχυσης ευθυνών».
Αναφορικά με τις διαπιστώσεις της ΡΑΣ για ενδείξεις παράβασης από τον ΟΣΕ που σχετίζονται με το Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας του, ο Οργανισμός σημειώνει ότι παρασχέθηκαν όλα τα στοιχεία που ζητήθηκαν, ενώ υπογραμμίζει ότι η ίδια η Αρχή είχε εγκρίνει τον οδηγό σπουδών. Προσθέτει ότι σε εγκύκλιο, η οποία είχε κοινοποιηθεί και στη ΡΑΣ «αναφέρεται ρητώς ο τρόπος με τον οποίο υλοποιείται η εκπαίδευση».
Ο ΟΣΕ παραδέχεται ότι δε δόθηκαν βεβαιώσεις ολοκλήρωσης της διαδικασίας εκπαίδευσης στους ελεγκτές της Αρχής, προσθέτοντας ωστόσο ότι αυτές ουδέποτε ζητήθηκαν.
Ολόκληρη η απάντηση του ΟΣΕ έχει ως εξής:
«Είναι εξαιρετικά δυσάρεστο εν μέσω μιας πολύ δύσκολης και οδυνηρής συγκυρίας για την ελληνική κοινωνία και τον ελληνικό σιδηρόδρομο, επίσημοι φορείς να εκφράζουν απόψεις και να λαμβάνουν αποφάσεις χωρίς ενδελεχή διερεύνηση και τεκμηρίωση των αναφερομένων σε αυτές, ειδικά όταν έχουν υπάρξει κοινωνοί σε αυτά επί των οποίων αποφαίνονται.
Σε ότι αφορά λοιπόν στο Δελτίο Τύπου της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), σήμερα Παρασκευή 17.3.2023, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) σημειώνει τα ακόλουθα:
Με το από 28.7.2022 έγγραφό περί «Βασικής Εκπαίδευσης Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας», το οποίο κοινοποιήθηκε μεταξύ άλλων και στη ΡΑΣ, εγκρίθηκε από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του Οργανισμού, η υλοποίηση της Βασικής Εκπαίδευσης Προσωπικού Κυκλοφορίας Σταθμαρχών.
Στο ανωτέρω έγγραφο περιγράφεται η διαδικασία και το αντικείμενο εκπαίδευσης τα οποία είναι απολύτως συμβατά με τον Οδηγό Σπουδών που η ίδια η Ρυθμιστική Αρχή ενέκρινε με την από 29.7.2021 απόφασή της.
Σε αυτή δε την εγκύκλιο αναφέρεται ρητώς ο τρόπος με τον οποίο υλοποιείται η εκπαίδευση. Επιπλέον με το από 9.3.2023 έγγραφο ο Οργανισμός ενημέρωσε αναλυτικά τη Ρυθμιστική Αρχή για τον τρόπο υλοποίησης του Β κύκλου, προσκομίζοντας:
Α) Τα φύλλα παρουσίας - πρακτικής μαθητείας ανά μήνα από όλες τις Επιθεωρήσεις του Οργανισμού (Αθήνα, Πάτρα, Λάρισα, Λιανοκλάδι, Θεσσαλονίκη) στις οποίες βρέθηκαν οι υπό εκπαίδευση σταθμάρχες με αναφορά ανά θεματική ενότητα στους εκπαιδευτές ανά Επιθεώρηση.
Β) Τη διδακτέα ύλη της θεωρητικής εκπαίδευσης η οποία έχει διαχωριστεί σε δύο κύκλους, ώστε να συμβαδίζει με το στάδιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να λειτουργεί συν επικουρικά και βοηθητικά με την πρακτική μαθητεία σε πραγματικές συνθήκες.
Ουδέποτε ζητήθηκαν (ούτε κατά τον επιτόπιο έλεγχο, ούτε με το από 9.3.2023 έγγραφο της Αρχής που αφορούσε στη διενέργεια αυτεπάγγελτης έρευνας σχετικά με το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023), βεβαιώσεις περί ολοκλήρωσης της διαδικασίας.
Οι βεβαιώσεις ολοκλήρωσης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων πιστοποιούνται με εσωτερική αλληλογραφία των εμπλεκόμενων Διευθύνσεων του Οργανισμού και είναι στη διάθεση κάθε αρμόδιου φορέα εφόσον ζητηθούν. Επομένως ήταν στη διάθεση και της ΡΑΣ η οποία έχει την αρμοδιότητα ελέγχου σε ζητήματα ασφάλειας.
Ο Οργανισμός λειτουργώντας απολύτως μέσα στα θεσμοθετημένα πλαίσια και αντιλαμβανόμενος την ευαισθησία του θέματος απέναντι και στην κοινή γνώμη, θα απαντήσει με απόλυτη ακρίβεια, λεπτομέρεια και τεκμηρίωση σε όλα όσα η Αρχή αναφέρει (βασιζόμενη καταρχάς σε «ισχυρές ενδείξεις»).
Έως τότε καλό είναι να εκφράζονται δημοσίως μόνο οριστικά και τεκμηριωμένα συμπεράσματα. Είναι ώρες ευθύνης για όλους και όχι ώρες διάχυσης ευθυνών.
Το πόρισμα «φωτιά»
Ανεπαρκής είναι η εκπαίδευση των σταθμαρχών από το 2021, την οποία είχε παρακολουθήσει και ο σταθμάρχης της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, σύμφωνα με την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).
Βάσει της ανάλυσης των πρώτων στοιχείων που έχει συγκεντρωσει η Αρχη στο πλαίσιο της αυτεπάγγελτης έρευνας για το δυστύχημα, διαπιστώνονται σοβαρές ενδείξεις παράβασης από τον Διαχειριστή Υποδομής, δηλαδή τον ΟΣΕ που σχετίζονται με το Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας του.
Για το λόγο αυτό ουσιαστικά η Αρχή καλεί τον Οργανισμό να μην απασχολεί σε θέσεις κρίσιμων καθηκόντων ασφάλειας το σύνολο των υποψήφιων σταθμαρχών που μετείχαν στο συγκεκριμένο κύκλο εκπαίδευσης.
Πρόκειται για το προσωπικό το οποίο σύμφωνα με τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού του ΟΣΕ, είχε προσληφθεί με δελτίο Παροχής Υπηρεσιών και μόνο δύο εξ αυτών είχαν μόνιμη υπαλληλική σχέση λόγω μετάταξης.
Αυτό εντάσσεται στα έκτακτα προσωρινά μέτρα που έλαβε η Αρχή, «η μη τήρηση των οποίων ενέχουν άμεση, σοβαρή και επικείμενη απειλή για τη δημόσια ασφάλεια», όπως σημειώνεται στην απόφαση της Ολομέλειας.
Από την πρώτη διερεύνηση μάλιστα από την ΡΑΣ προκύπτει ότι το εκπαιδευτικό πλαίσιο που εφάρμοζε ο ΟΣΕ ήταν τόσο διάτρητο ώστε να διαπιστώνεται μέχρι και ασάφεια μεταξύ του συνολικού αριθμού των αρχικά υποψήφιων εκπαιδευόμενων σταθμαρχών και του τελικού αριθμού των προσώπων που μετείχαν επιτυχώς στην εκπαίδευση.
Ειδικότερα η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων με τα έως σήμερα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει, διαβλέπει ισχυρές ενδείξεις ότι ο θεωρητικός και πρακτικός κύκλος εκπαίδευσης που παρείχε ο ΟΣΕ σε προσωπικό του ΟΣΕ που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα (σταθμάρχες - κλειδούχους) υπήρξε ελλιπής και ως εκ τούτου ανεπαρκής.
Συγκεκριμένα, ο ΟΣΕ δεν εξασφάλισε, ως όφειλε, πρόγραμμα κατάρτισης του προσωπικού και των συστημάτων, τα οποία διασφαλίζουν, ότι διατηρείται η επάρκεια προσόντων του προσωπικού και εκτελούνται αναλόγως τα σχετικά καθήκοντα, συμπεριλαμβανομένων ρυθμίσεων σχετικά με την καλή φυσική και ψυχολογική κατάσταση.
«H κατάρτιση που παρασχέθηκε από τον ΟΣΕ στο συγκεκριμένο ελεγχόμενο θεωρητικό και πρακτικό κύκλο εκπαίδευσης και αφορά σε προσωπικό του ΟΣΕ που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα ασφάλειας (σταθμάρχες) υπήρξε ελλιπής και ως εκ τούτου ανεπαρκής», δεδομένου, ότι δεν πιστοποιούνται με σχετικές βεβαιώσεις των αρμόδιων υπηρεσιών:
Α. Οι υπηρεσίες κατάρτισης των σταθμαρχών, οι οποίες, πρέπει να περιλαμβάνουν;
- Εκπαίδευση για τις απαραίτητες γνώσεις
- Κανόνες και διαδικασίες λειτουργίας,
- σηματοδότηση και σύστημα ελέγχου - χειρισμού, καθώς και
Β. Οι Διαδικασίες έκτακτης ανάγκης που ισχύουν για τα εκτελούμενα δρομολόγια.
Τι διαπίστωσε η ΡΑΣ
Σύμφωνα με τον οδηγό Σπουδών του ΟΣΕ που περιλαμβάνεται στο ετήσιο πρόγραμμα εκπαίδευσης έτους 2021, «Βασική Εκπαίδευση Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας (ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΣ)» για το προαναφερθέν προσωπικό (κωδ. 22075 και 22076) που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα ασφαλείας, προβλέπονταν 712 ώρες θεωρητικής εκπαιδευσης που θα πραγματοποιούνταν σε δύο κύκλους μαθητείας και 75 ώρες πρακτικής εκπαίδευσης. Κατά τη μαρτυρία της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας του ΟΣΕ, ο δεύτερος κύκλος θεωρίας πραγματοποιήθηκε παράλληλα με την πρακτική εκπαίδευση. Με βάση το προαναφερθέν πρόγραμμα και μετά από τους επί τόπου ελέγχους των στελεχών της ΡΑΣ στα γραφεία του ΟΣΕ, τη συγκριτική επισκόπηση, μελέτη και ανάλυση των προσκομισθέντων στοιχείων και πληροφοριών προέκυψαν οι παρακάτω διαπιστώσεις:
Δεν τεκμηριώνεται η σωστή και ολοκληρωμένη βασική εκπαίδευση Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας με κωδικούς ΚΠ 22075 (Σταθμάρχες ΑΘήνας) και ΚΠ 22076 (Σταθμάρχες Θεσσαλονίκης), σύμφωνα με τις απαιτήσεις του σχετικού οδηγού σπουδών για τους εξής λόγους:
Πρώτον: Από την ανάλυση των στοιχείων δεν μπορεί να εξαχθεί ασφαλές συμπέρασμα, ότι οι εν λόγω υποψήφιοι σταθμάρχες ολοκλήρωσαν τον προβλεπόμενο Β’ κύκλο θεωρητικής εκπαίδευσης των 177 ωρών ο οποίος θα διεξαγόταν παράλληλα με την πρακτική εκπαίδευση των 75 υποχρεωτικών ημερών μετά την ολοκλήρωση του Α’ κύκλου εκπαίδευσης των 535 ωρών.
Ειδικά για τον Β’ Κύκλο θεωρητικής εκπαίδευσης δεν υποβλήθηκαν από τις αρμόδιες Επιθεωρήσεις σχετικές για την υλοποίησή του βεβαιώσεις, αλλά κυρίως ανυπόγραφα φύλλα παρουσίας των εκπαιδευομένων από τα οποία προκύπτουν μόνο προγράμματα υπηρεσιών (βάρδιες) και όχι η πραγματική υλοποίηση των εν λόγω υπηρεσιών, παρά τα όσα περί του αντιθέτου υποστηρίζει ο ΟΣΕ στην απάντησή του. Αντίστοιχα δεν υποβλήθηκαν βεβαιώσεις από τις οποίες να πιστοποιείται η υλοποίηση της πρακτικής εκπαίδευσης, παρά μόνο κυρίως ανυπόγραφα φύλλα παρουσίας από τα οποία προκύπτουν μόνο προγράμματα υπηρεσιών (βάρδιες) και όχι η πραγματική υλοποίησή των εν λόγω υπηρεσιών.
Από τη βεβαίωση της Προϊσταμένης της σχετικής Διεύθυνσης του ΟΣΕ μάλιστα (υπ. αριθ. πρωτ. 9010056/21.2.2023) προκύπτει, ότι πραγματοποιήθηκαν 144 ώρες Β’ Κύκλου θεωρητικής εκπαίδευσης σε αντίθεση με τις προβλεπόμενες 177 ώρες, όπως αυτές αναφέρονται στο με αριθ. πρωτ. 9033909/28.7.22 έγγραφο του ΟΣΕ. «Ωστόσο, δεν προκύπτει με σαφήνεια ο τρόπος υλοποίησης των προαναφερόμενων υπολειπόμενων ωρών εκπαίδευσης και ο ακριβής αριθμός (εκ του συνόλου) των εκπαιδευομένων», σημειώνει η ΡΑΣ.
Δεδομένου, ότι δεν προσκομίστηκαν αυτά τα κρίσιμα αποδεικτικά έγγραφα και στοιχεία, δεν προκύπτουν με σαφήνεια και πληρότητα:
* Τα υπογεγραμμένα φύλλα παρουσίας των εκπαιδευομένων κατά τον Α’ κύκλο της θεωρητικής εκπαίδευσης στο πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης για τις ημερομηνίες 13.8.22, 24.8.22, 30.8.22, 31.8.22, 9.9.22, 17.9.2022 και 7.10.22 και στο πρόγραμμα της Αθήνας για τις 13.8.22.
*Ο τρόπος υλοποίησης των υπολειπόμενων ωρών θεωρητικής εκπαίδευσης, ο οποίος ενσωματώθηκε στην πρακτική εκπαίδευση (Β΄ κύκλο εκπαίδευσης) και ο ακριβής αριθμός του συνόλου των εκπαιδευομένων.
* Οι βεβαιώσεις των αρμόδιων Επιθεωρήσεων περί ολοκλήρωσης του Β’ Κύκλου θεωρητικής εκπαίδευσης (177 ωρών).
* Οι βεβαιώσεις πιστοποίησης περί ολοκλήρωσης της πρακτικής εκπαίδευσης (75 ημερών).
* Τα έγγραφα στοιχεία για την πρακτική εκπαίδευση τριών εκπαιδευόμενων
Δεύτερον: Από το σύνολο των έγγραφων στοιχείων που έχει στη διάθεσή της η Αρχή, διαπιστώνεται ασάφεια μεταξύ του συνολικού αριθμού των αρχικά υποψήφιων εκπαιδευόμενων σταθμαρχών και του τελικού αριθμού των προσώπων που μετείχαν επιτυχώς στην ερευνώμενη εκπαίδευση.
Μακριά από κρίσιμα καθήκοντα ασφαλείας οι συγκεκριμένοι σταθμάρχες
Για τους λόγους αυτούς η Αρχή καλεί τον ΟΣΕ εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε εργάσιμων ημερών από την κοινοποίηση σε αυτόν της παρούσας και ενώπιον της Αρχής:
- Να εκθέσει με σχετικό έγγραφο υπόμνημά του τις απόψεις του.
- Να προτείνει (εγγράφως) άμεσα μέτρα αποκατάστασης, ώστε, το Σύστημα Διαχείρισης της Ασφάλειάς του να είναι σύμφωνο με τις απαιτήσεις των άρθρων 61 §3 (Συστήματα διαχείρισης της ασφάλειας) και 65 §§2 και 6 (Πρόσβαση στις εγκαταστάσεις κατάρτισης) του Δεύτερου Μέρους (Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/798 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης της 11ης Μαΐου 2016 (ΕΕ L 138)) του Ν. 4632/2019, σε συνδυασμό και με τον Εκτελεστικό Κανονισμό 2019/773.
Παράλληλα υποχρεώνει τον διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής με την επωνυμία «Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος Ανώνυμη Εταιρεία» και τον διακριτικό τίτλο «ΟΣΕ ΑΕ» να μην απασχολεί σε θέσεις κρίσιμων καθηκόντων ασφάλειας το σύνολο των υποψήφιων σταθμαρχών οι οποίοι μετείχαν στην, κατά τα ειδικότερα διαλαμβανόμενα στο ανωτέρω ιστορικό της παρούσας, «Βασική Εκπαίδευση Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας (Σταθμάρχες)» με κωδ. 22075 και 22076.
Επίσης απειλεί τον διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής με την επωνυμία «Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος Ανώνυμη Εταιρεία» και τον διακριτικό τίτλο «ΟΣΕ ΑΕ» με την επιβολή προστίμου ποσού εκατό χιλιάδων ευρώ (100.000, 00 €) για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης με το διατακτικό της παρούσας.
Το συντομότερο το πόρισμα - Ποια στοιχεία θα κρίνουν τη διερεύνηση
Οπως επισημαίνει η ΡΑΣ στην ανακοίνωσή της, γίνεται προσπάθεια ώστε το τελικό πόρισμα να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό. Για το λόγο αυτό από την πρώτη στιγμή η Αρχή ζήτησε εντός προθεσμίας 48 ωρών από τον ΟΣΕ και την HELLENIC TRAIN τα εξής στοιχεία:
1. Τα δελτία έλξης και τα φύλλα πορείας των δύο αμαξοστοιχιών,
2. Τα αποδεικτικά κατάρτισης του σταθμάρχη και του προσωπικού συνοδείας της επιβατικής αμαξοστοιχίας,
3. Αντίγραφα κυκλοφοριακών εντύπων και υποδειγμάτων καθώς και καταχωρήσεων σε τηρούμενα βιβλία,
4. Τυχόν απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες μεταξύ μηχανοδηγών, συνοδών, σταθμαρχών, κλειδούχων ή/και υπευθύνων κέντρου ελέγχου κυκλοφορίας,
5. Τα σχετικά τηλεγραφήματα σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Κίνησης και
6. Οποιοδήποτε έγγραφο ή στοιχείο που να αποδεικνύει την τήρησή τους.
Οπως προκύπτει από την απόφαση της Ολομέλειας, ο ΟΣΕ έθεσε στη διάθεση της Αρχής τα τελικά αποτελέσματα της γραπτής και της προφορικής εξέτασης σταθμαρχών και κλειδούχων που διενεργήθηκαν στις 23 και 24 Ιανουαρίου του 2023 στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη από την αρμόδια τριμελή επιτροπή του ΟΣΕ. Επιπλέον, έδωσε και τις διαθέσιμες απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες τηλεφώνου και ραδιοτηλεφώνου (ασυρμάτου) σε cd καθώς και δεδομένα σηματοδότησης καταγραφικού Σ.Σ. Λάρισα και Σ.Σ. Μεζούρλου.
Στελέχη του προσωπικού της ΡΑΣ, όπως είχε γράψει το «Εθνος» σε ρεπορτάζ του, επισκέφτηκαν στις 6.3.2023 τα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ και συνομίλησαν με τις αρμόδιες Διευθύνσεις σχετικά και με την διαδικασία εκπαίδευσης του Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας (Σταθμάρχες) και τη Διεύθυνση Κυκλοφορίας.
Τα στελέχη του ΟΣΕ προσκόμισαν τον οδηγό σπουδών για το ανωτέρω προσωπικό, το πρόγραμμα εκπαίδευσης καθώς και τα παρουσιολόγια και έγγραφο σύμφωνα με το οποίο, στις 20.1.2023 ολοκληρώθηκε η πρακτική εκπαίδευση των υποψηφίων σταθμαρχών του τμήματος Θεσσαλονίκης και αφού προτάθηκαν τα μέλη της επιτροπής εξετάσεων μπορούσαν να οργανωθούν οι εν λόγω εξετάσεις. Από τα παρουσιολόγια έλειπαν αυτά που υπήρχαν στο σταθμαρχείο της Λάρισας, καθώς είχαν κατασχεθεί από το Α.Τ. Λάρισας.
Οπως προκύπτει έως τώρα από την ενημέρωση των ελεγκτών της ΡΑΣ, η στελέχωση των σταθμών γινόταν με 3 βάρδιες με ωράρια 06:00 – 15:00, 14:00 – 23:00 και 22:00 – 07:00, ενώ, καθεμία από τις βάρδιες αποτελείτο από 1 σταθμάρχη. Την περίοδο αυτή εξετάζονται εξονυχιστικά τα βαρδιολόγια των σταθμαρχών για τους μήνες Μάρτιο και Φεβρουάριο 2023.
Από τους υποψηφίους σταθμάρχες του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού κύκλου, οι δύο είχαν μόνιμη υπαλληλική σχέση λόγω μετάταξης και οι υπόλοιποι είχαν προσληφθεί με δελτίο παροχής υπηρεσιών.
Επίσης η έρευνα της ΡΑΣ επικεντρώνεται στα εξής στοιχεία:
Το ημερολόγιο πρόγραμμα του Β’ κύκλου της θεωρητικής εκπαίδευσης των συμμετεχόντων σταθμαρχών, στο οποίο περιλαμβάνεται το όνομα του κάθε εισηγητή και η διδακτέα ύλη,
τα φύλλα παρουσίας των εκπαιδευθέντων κατά τον Β’ κύκλο της θεωρητικής εκπαίδευσης στα ανωτέρω προγράμματα,
τα φύλλα παρουσίας των εκπαιδευθέντων κατά την πρακτική εκπαίδευση στα ανωτέρω προγράμματα,
τους σταθμούς, τα κέντρα ελέγχου κυκλοφορίας και λοιπές εγκαταστάσεις, που εργάσθηκαν οι εκπαιδευθέντες στα ανωτέρω προγράμματα σταθμάρχες, κατά την διάρκεια της πρακτικής τους εκπαίδευσης,
την περιγραφή του σχετικού τμήματος της υποδομής και του συστήματος σηματοδότησης, στο οποίο συνέβη το σοβαρό δυστύχημα,
τη βεβαίωση υπηρεσιακών μεταβολών του σταθμάρχη και του κλειδούχου, οι οποίοι είχαν βάρδια στο σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας το βράδυ του ατυχήματος και
τα αποτελέσματα των ιατρικών εξετάσεων και ψυχολογικών αξιολογήσεων του ανωτέρω σταθμάρχη και κλειδούχου.
Η ευθύνη της εκπαίδευσης του προσωπικού και ο ρόλος της ΡΑΣ
Η Αρχή επισημαίνει ότι η κατάρτιση του προσωπικού του διαχειριστή υποδομής και των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα ασφάλειας, παρέχεται από τον ΟΣΕ, ο οποίος οργανώνει τις υπηρεσίες εκπαίδευσης, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων δεν έχει εμπλοκή στην εκπαίδευση Σταθμαρχών και Κλειδούχων. Οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και ο διαχειριστής υποδομής ευθύνονται για το επίπεδο της κατάρτισης και των προσόντων του προσωπικού τους, που επιτελεί βασική εργασία ασφάλειας. Η ΡΑΣ εγκρίνει στην αρχή κάθε έτους το ετήσιο πρόγραμμα εκπαίδευσης το οποίο καταρτίζεται από τον ΟΣΕ.
Η αρμοδιότητα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων σε σχέση με το προσωπικό κρίσιμων καθηκόντων αφορά στην προετοιμασία και τη διενέργεια των εξετάσεων των υποψηφίων μηχανοδηγών. Η ΡΑΣ εκδίδει την ευρωπαϊκή άδεια μηχανοδήγησης. Οι μηχανοδηγοί μετά την απόκτηση άδειας αυτής, λαμβάνουν επίσης πιστοποιητικό, στο οποίο αναγράφεται το τροχαίο υλικό και η υποδομή (σιδηροδρομική διαδρομή) που επιτρέπεται να μηχανοδηγούν. Το πιστοποιητικό αυτό εκδίδεται από την εκάστοτε σιδηροδρομική επιχείρηση και τηρείται ενεργό υπ΄ευθύνη της.
- Κατώτατος μισθός: Όσα αλλάζουν μετά την αύξηση – Τα επιδόματα που συμπαρασύρονται, τι ισχύει με τις 3ετιες
- «Μαρία Τ»: Στους illegals η κατάσκοπος που εντόπισε η ΕΥΠ - Η σκληρή εκπαίδευση και η στρατολόγηση γυναικών
- Νέα επικαιροποίηση έκτακτου δελτίου: Έρχονται έντονα φαινόμενα τις επόμενες ώρες - Ποιες περιοχές θα πλήξουν
- Μια αφίσα της Ακσενέρ «προκαλεί» και πάλι τη συμμαχία της αντιπολίτευσης στην Τουρκία
- Στο ραντάρ της ΑΑΔΕ μπαίνει ο κατώτατος μισθός - Τι φόρο θα πληρώσουν οι χαμηλόμισθοι - Πίνακες
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr