Τέμπη: Όταν Κώστας Αχ. Καραμανλής επαινούσε την πρόεδρο της ΡΑΣ, έναν μήνα πριν το δυστύχημα - «Έχουμε άψογη συνεργασία»
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Ευθύνες στην Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), η οποία «κατόπιν εορτής λέει ότι η εκπαίδευση των σταθμαρχών είναι ελλειμματική» επέρριψε ο τέως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Ax Καραμανλής κατά τη διάρκεια της ακρόασής του στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.
Στο ίδιο μήκος κύματος πολλοί κυβερνητικοί βουλευτές - μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας αναφέρθηκαν σε ευθύνες της ΡΑΣ ρωτώντας μάλιστα τον πρώην υπουργό Μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑ Χρήστο Σπίρτζη -επί της θητείας του οποίου είχε διοριστεί- εάν είχε τα απαραίτητα προσόντα για τη θέση.
Οι σημερινές δηλώσεις
Ο ίδιος ο κ. Καραμανλής, πάντως, περίπου έναν μήνα πριν το δυστύχημα ήταν εκείνος, ο οποίος επαινούσε την πρόεδρό της Αρχής, Ιωάννα Τσιαπαρίκου στη Βουλή μιλώντας για άψογη συνεργασία μαζί της στα ζητήματα του σιδηροδρόμου.
Σήμερα, πάντως, ο κύριος Καραμανλής αφού σημείωσε ότι συνολικά το κομμάτι της ασφάλειας ανήκει στις αρμοδιότητες της Ανεξάρτητης Αρχής υπογραμμίζοντας πως δεν είναι στην αρμοδιότητά της μόνο τα ζητήματα ανταγωνισμού, είπε ότι τόσο τα εκπαιδευτικά προγράμματα όσο και η διαδικασία των εξετάσεων των σιδηροδρομικών ήταν εγκεκριμένα από τη ΡΑΣ.
Άφησε μάλιστα σαφείς αιχμές για «όψιμη αντίδραση» αναφορικά με το πρώτο πόρισμα της Αρχής της περασμένης εβδομάδας, με το οποίο αφενός χαρακτηριζόταν ελλιπής η εκπαίδευση των σταθμαρχών του κύκλου στον οποίο ανήκε και ο σταθμάρχης της Λάρισας και αφετέρου υποχρεωνόταν ο ΟΣΕ να τους αποσύρει από τη στελέχωση κρίσιμων θέσεων:
«Η ΡΑΣ με έναν όψιμο τρόπο για το θέμα της εκπαίδευσης έρχεται κατόπιν εορτής, μετά το δυστύχημα και λέει ότι αυτή είναι προβληματική. Έχει μια αντίφαση αυτό. Δεν μπορεί να εγκρίνεις τη διαδικασία και να έρχεσαι μετά το ατυχημα και να λες ότι αυτή έγινε λάθος. Τα συμπεράσματα είναι ξεκάθαρα», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
Θα έπρεπε να είχε αντικατασταθεί από τον Ιούλιο η πρόεδρος της ΡΑΣ
Με την αποστροφή αυτή ο τ. υπουργός ουσιαστικά επικρίνει την ΡΑΣ για ελλιπή παρακολούθηση και έλεγχο του σιδηροδρόμου και εν τέλει αδυναμία εκτέλεσης της αποστολής της. Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθει πως εάν όλα αυτά ήταν σε γνώση της ηγεσίας του υπουργείου, η κυρία Τσιαπαρίκου θα έπρεπε να έχει ήδη αντικατασταθεί εδώ και μήνες, κάτι που ήταν εφικτό καθώς η θητεία της προέδρου της Αρχής είχε λήξει από τον περασμένο Ιούλιο.
Ωστόσο από το υπουργείο όχι μόνο δεν είχε προχωρήσει η αντικατάστασή της, παρά το γεγονός ότι έχουν ήδη παρέλθει οκτώ μήνες από τη λήξη της θητείας της, αλλά ο ίδιος ο τ. Υπουργός είχε ανακοινώσει στη Βουλή ότι δεν προτίθεται να την αντικαταστήσει έως τις εκλογές.
Οι έπαινοι για την άψογη συνεργασία
Μόλις ένα μήνα πριν την εθνική τραγωδία ο κ. Καραμανλής στο πλαίσιο της τοποθέτησής του κατά την ψήφιση του νόμου για τον Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων είχε μιλήσει για άψογη συνεργασία με την κυρία Τσιαπαρίκου παρά την πολιτική της προέλευση. Απευθυνόμενος στον αναπληρωτή τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστο Γιαννούλη, ο κ. Καραμανής ειχε πει: «Το θέμα δεν είναι ποιος διορίζει, το θέμα είναι να κρίνουμε αν αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους ή όχι. Το γεγονός ότι διορίζει κάποιον κάπου, ο υπουργός, δεν σημαίνει ότι πάντα αυτό γίνεται με κριτήρια κομματικά. Επομένως, παραβιάζεται έτσι η αντικειμενικότητα του φορέα; Καλό είναι –νομίζω- να μαθαίνουμε ευρύτερα ποιοι είναι οι στόχοι» είχε αναφέρει.
Στη συνέχεια είχε μιλήσει συγκεκριμένα για την πρόεδρο της Αρχής: «Θα σας θυμίσω, για να δείτε πόσο διαφορετική είναι η αντίληψη που έχουμε εμείς στη Νέα Δημοκρατία για το πώς στελεχώνουμε ειδικά αυτές τις Αρχές, και θα σας πω ότι ενώ έχει λήξει η θητεία της ΡΑΣ, της κυρίας Τσιαπαρίκου, με την οποία έχουμε μία άψογη συνεργασία και η οποία είναι γνωστό ότι ανήκει στον δικό σας χώρο, παρ’ όλα αυτά, επειδή είναι προεκλογική περίοδος - εννοώ προεκλογική περίοδος γενικότερα, δηλαδή στους επόμενους τέσσερις με πέντε μήνες μας αρέσει, δεν μας αρέσει, λήγει η θητεία της κυβέρνησης -, δεν θα μπούμε σε μια λογική να κάνουμε αντικατάσταση. Επομένως σας μιλώ ειλικρινά, εμείς σε αυτές τις αρχές και ο ομιλών ειδικά, εγώ δεν κρίνω τους ανθρώπους ανάλογα με την κομματική τους ταυτότητα», σημείωνε ο κ. Καραμανλής.
Οπως προκύπτει από τη δήλωση αυτή, παρά το γεγονός ότι πολλά και διαφορετικά στελέχη της κυβέρνησης εντός και εκτός βουλής έχουν τις τελευταίες ημέρες προσπαθήσει να υποβαθμίσουν πλήρως τις σπουδές και την πορεία της προέδρου της Αρχής, από το αρμόδιο υπουργείο έως τώρα ούτε τα προσόντα της είχαν κριθεί ελλιπή, ούτε και η πολιτική της προέλευση προβληματική.
Αντιθέτως, ο τ. Υπουργός είχε επισημάνει ότι «Εμείς σεβόμαστε τις Αρχές και ανεξαρτήτως της όποιας πολιτικής προέλευσης έχει καθένας. Και αναφέρθηκα εκτεταμένως στην Πρόεδρο της ΡΑΣ, γιατί αυτό αποδεικνύει του λόγου το αληθές, όπως και με άλλους προέδρους ανεξάρτητων αρχών στο υπουργείο μου όταν ανέλαβα, οι οποίοι ήταν από άλλους χώρους. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο εκάστοτε υπουργός δεν πρέπει να συνεργάζεται μαζί τους. Νομίζω ότι όταν αυτοί οι άνθρωποι αναλαμβάνουν μια θέση, τις περισσότερες φορές έχουν καλά βιογραφικά, πληρούν τις προϋποθέσεις και θέλω να πιστεύω ότι αφήνουν τις κομματικές τους ταυτότητες στην άκρη».
Σε δελτίο τύπου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών της 23ης Ιανουαρίου 2023 μάλιστα επισημαινόταν η «αγαστή συνεργασία που έχει ο ίδιος με την πρόεδρο της ΡΑΣ και το σεβασμό του στις αρχές, ανεξαρτήτως της όποια πολιτικής προέλευσης του καθενός».
ΣΥΡΙΖΑ: Ασκήσεις ισορροπίας από Φάμελλο – Τα ονόματα που ακούγονται για τις αλλαγές και σε ΚΟ, κόμμα και ο ρόλος Πολάκη
Τα τρία σήματα που εξέπεμψε ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο - Σε ποια θέματα ρίχνει το βάρος
ΟΣΕ τέλος, έρχονται οι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» - Τι αλλάζει με το νέο νομοσχέδιο
Πρωτότυπο «αντίο» σε ένα παλιό αυτοκίνητο: Οικογένεια... έθαψε και έκανε πανάκριβη τελετή σε ένα παλιό Suzuki γιατί ήθελε να το «τιμήσει»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr