Μαθητές στην Αττική δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο: Στον αέρα δρομολόγια και κάρτες δωρεάν μετακίνησης - Προβλήματα και σε ειδικά σχολεία
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Στον αέρα βρίσκεται η μεταφορά πολλών μαθητών των διαδημοτικών σχολείων της Περιφέρειας Αττικής καθώς οι διαγωνισμοί κηρύσσονται άγονοι ο ένας μετά τον άλλον για αρκετά δρομολόγια, ενώ κατά το παρελθόν έχουν καταγραφεί και περιπτώσεις που ανάδοχοι εγκατέλειψαν στην πορεία της σχολικής χρονιάς δρομολόγια διότι τα θεώρησαν ασύμφορα. Στα σχολεία αυτά συγκαταλέγονται τα ειδικά, τα μουσικά, τα καλλιτεχνικά και τα πρότυπα - πειραματικά.
Γονείς και μαθητές σε απόγνωση - Και μαθητές ειδικών σχολείων αντιμετωπίζουν πρόβλημα
Γονείς και μαθητές βρίσκονται σε απόγνωση, καθώς πολλές οικογένειες καλούνται ουσιαστικά να λύσουν μόνες τους το πρόβλημα αφού διαφορετικά τα παιδιά τους δε θα μπορέσουν ούτε να πάνε στο σχολείο. Στα παιδιά αυτά, μάλιστα, συγκαταλέγονται και μαθητές ειδικών σχολείων της Αττικής που πολλές φορές αδυνατούν ακόμα και να παρακολουθήσουν τα μαθήματα με ολέθριες συνέπειες για την κατάσταση και τον ψυχισμό τους.
Την ίδια στιγμή και ενώ σε λίγες ημέρες μπαίνουμε στον Νοέμβριο, δεν έχουν ανανεωθεί τα Ειδικά Μαθητικά Δελτία για τη μετακίνηση των μαθητών με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς του λεκανοπεδίου με αποτέλεσμα σε αρκετούς μαθητές να έχουν ήδη επιβληθεί πρόστιμα κατά τη διάρκεια των ελέγχων κομίστρου.
Υπόμνημα από τους γονείς στα υπουργεία και την Περιφέρεια
Τα θέματα αυτά αναδεικνύει με υπόμνημά της η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Αττικής, το οποίο απέστειλε στην Περιφέρεια και στα υπουργεία Εσωτερικών, Παιδείας και Υποδομών και Μεταφορών. Όπως, μάλιστα, επισημαίνουν τα προβλήματα αυτά είναι σχεδόν μόνιμα αφού παρουσιάζονται κάθε χρόνο.
Αγγίζουν επίσης και ιδιαίτερα ευαίσθητες ομάδες μαθητών, όπως αυτοί των ειδικών σχολείων που δεν μπορούν ούτε να φτάσουν στα εκπαιδευτήρια. Κaι αυτό την ώρα που για τα θέματα της προσβασιμότητας έχουν γίνει άπειρες εξαγγελίες, αλλά διαρκώς αποκαλύπτεται ότι τελικά έχουν ληφθεί ελάχιστα μέτρα: «Υπάρχουν εκατοντάδες παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (για παράδειγμα Ειδικό Σχολείο Ραφήνας (Νταού Πεντέλης), Ειδικό Σχολείο Νέας Μάκρης Παμμακάριστου, Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό ΓυμνάσιοΛύκειο Κορωπίου, Ειδικό – ΠΙΚΠΑ, Δημοτικό Σχολείο Βούλας, Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Αχαρνών, Ειδικό Δημοτικό Καισαριανής, Ειδικό Γυμνάσιο – Λύκειο Ηλιούπολης, κ.α.), που δεν φθάνουν καθόλου στο σχολείο τους, λόγω του ότι δεκάδες δρομολόγια κηρύχθηκαν άγονα. Τονίζουμε ότι τα παιδιά αυτά, εξαιτίας της ανικανότητας του κράτους να εξασφαλίσει τη μεταφορά τους, "πετιούνται" εκτός σχολείου, στερούνται την εκπαίδευση, τις θεραπείες και την κοινωνικοποίηση τους. Μάλιστα υπάρχουν περιπτώσεις δρομολογίων, ακόμη και σε ειδικά σχολεία, που ενώ σε πρώτο χρόνο “περπάτησαν”, στην πορεία ο ιδιώτης μεταφορέας παραιτήθηκε αφού έκρινε ότι δεν τον συμφέρει τελικά να εκτελέσει το δρομολόγιο», αναφέρει η Ομοσπονδία στο υπόμνημά της.
Όπως αναφέρει στο «Εθνος» η πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Στέλλα Βαλαβάνη, εκατοντάδες δρομολόγια σε επίπεδο Αττικής έχουν βγει άγονα, ενώ τίποτα δεν διασφαλίζει ότι με την νέα Πρόσκληση Υποβολής Οικονομικών Προσφορών, που έχει ανοίξει, θα υπάρξει ενδιαφέρον από ιδιοκτήτες μεταφορικών μέσων (λεωφορείων μικρών & μεγάλων και ταξί) και δεν θα βγουν και πάλι άγονα τα δρομολόγια.
«Διανύουμε ήδη τον δεύτερο μήνα από το άνοιγμα των σχολείων και χιλιάδες γονείς και μαθητές ειδικών, μουσικών, καλλιτεχνικών και πρότυπων – πειραματικών σχολείων, που θεωρητικά δικαιούνται μεταφοράς, ταλαιπωρούνται καθημερινά. Γονείς αναγκάζονται να καλύπτουν το ζήτημα της μεταφοράς με ίδια μέσα και να επιβαρύνονται και οικονομικά, σε συνθήκες μεγάλων ανατιμήσεων στα καύσιμα. Μαθητές περιμένουν με τις ώρες το λεωφορείο, συνωστίζονται στα ΜΜΜ. Ορισμένα παιδιά αναγκάζονται να περπατούν ακόμα και χιλιόμετρα κουβαλώντας τα μουσικά τους όργανα ή το καβαλέτο τους εκτός των βιβλίων τους για να φτάσουν στο σχολείο τους ενώ αρκετοί είναι και οι γονείς που πληρώνουν από την τσέπη τους για ταξί», σημειώνει η πρόεδρος της Ομοσπονδίας.
Την ίδια στιγμή με σημαντική καθυστέρηση λαμβάνουν οι δικαιούχοι γονείς και το επίδομα για τη μεταφορά του παιδιού τους στο σχολείο με δικά τους μέσα. Σύμφωνα με την κυρία Βαλαβάνη, ακόμη δεν έχει καταβληθεί στους δικαιούχους το επίδομα για την περσινή σχολική χρονιά. Επιπλέον το ύψος του εν λόγω επιδόματος παραμένει σταθερό στα 0,35 ευρώ ανά χιλιόμετρο εδώ και μία 15ετία, τη στιγμή που στις τιμές των καυσίμων οι αυξήσεις είναι αλλεπάλληλες.
Βασικό αίτημα των γονέων είναι η δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα για αποκλειστικά δημόσιο δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους με κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, με μόνιμους εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδηγούς και απευθείας κρατική χρηματοδότηση για όλα τα παιδιά με προτεραιότητα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: «Η κατάσταση που περιγράφουμε είναι ίδια κάθε χρόνο. Δικαιολογίες υπάρχουν πολλές, αλλά τελικά είναι οι μαθητές και οι γονείς που γίνονται μπαλάκι κάθε φορά. Δεν μπορεί να μπαίνουν τα πάντα σε κουτάκια κόστους και υπολογισμών. Δεν κοστολογείται η ζωή των παιδιών μας ανάλογα με το πόσο κέρδος θα βγάλει ο ιδιώτης ή με το κόστος στην Περιφέρεια», σημειώνει η κυρία Βαλαβάνη.
Αφόρτιστα και τα Ειδικά Μαθητικά Δελτία
Όσον αφορά το δικαίωμα δωρεάν μετακίνησης με τα ΜΜΜ των μαθητών προς και από τα σχολεία τους στην περίπτωση που τα εκπαιδευτήρια είναι μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, οι γονείς σημειώνουν ότι διαρκώς περιορίζεται. Προϋπόθεση για να δικαιούται μαθητής γυμνασίου ή λυκείου δωρεάν Ειδικό Μαθητικό Δελτίο (ΕΜΔ) για τα μέσα μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ) αποτελεί η απόσταση της κατοικίας του από το σχολείο να είναι μεγαλύτερη από τα 2,5 χιλιόμετρα για τα Γυμνάσια και 4 χιλιόμετρα για τα Λύκεια, «λες και αν είναι 2,4 ή 2 χιλιόμετρα είναι εφικτό ο μαθητής των 12 και 13 ετών να πηγαινοέρχεται με τα πόδια» τονίζουν.
Και συνεχίζουν: «Στην περίπτωση δε της μεταφοράς με λεωφορείο η χιλιομετρική απόσταση που αποτελεί προϋπόθεση για την συμμετοχή του μαθητή στο δρομολόγιο (3 χιλιόμετρα) υπακούει σε έναν παράλογο αλγόριθμο που αναφέρει την ασφαλή βάδιση. Δεν αρκεί λοιπόν να βρίσκεται μακριά από την κατοικία κατά 3 χιλιόμετρα, αλλά αυτά υπολογίζονται με τον τρόπο βαδίσματος, «να κόβει δηλαδή δρόμο» ο μαθητής, ή να θεωρούμε ότι τα 3 χιλιόμετρα περπάτημα είναι ρεαλιστικό».
Οι γονείς καταγγέλλουν ότι έως σήμερα δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ Περιφέρειας Αττικής και ΟΑΣΑ για τη δωρεάν μεταφορά των μαθητών. Σύμφωνα, πάντως, με πηγές του ΟΑΣΑ στις οποίες απευθύνθηκε το «Εθνος», η σύμβαση έχει πλέον υπογραφεί, αλλά εκκρεμεί η αποστολή των στοιχείων των δικαιούχων μαθητών από τα σχολεία, η οποία έχει ξεκινήσει, αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί. Η συγκεκριμένη διαδικασία μάλιστα δε γίνεται ηλεκτρονικά, αλλά απαιτεί δια ζώσης επίσκεψη στα γραφεία του Οργανισμού. Βάσει της περσινής απόφασης, οι σχολικές μονάδες αποστέλλουν τη λίστα με το σύνολο των δικαιούχων μαθητών στην Περιφέρεια Αττικής προς έγκριση και ακολούθως η Περιφέρεια αποστέλλει στον ΟΑΣΑ την εν λόγω λίστα.
Τα αιτήματα των γονέων
- Άμεση επαναφόρτιση των ΕΜΔ των δικαιούχων μαθητών και έως τότε «πάγωμα» στον καταλογισμό προστίμων.
- Χορήγηση σε όλους τους μαθητές Δωρεάν ΕΜΔ για τα ΜΜΜ, ανεξάρτητα από τη χιλιομετρική απόσταση κατοικίας – σχολείου.
- Αύξηση του γονικού επιδόματος, τουλάχιστο στο ύψος του 1 ευρώ/χλμ, για όλο το χρονικό διάστημα που απαιτείται μέχρι την ανάθεση των δρομολογίων μαθητών οι οποίοι είναι δικαιούχοι μεταφοράς με δημόσια σύμβαση. Το γονικό επίδομα των 0,35 ευρώ / χλμ (μονή διαδρομή), που προβλέπεται είναι πολύ πίσω από τις ανάγκες. Αρκεί κάποιος να σκεφτεί ότι παραμένει στο συγκεκριμένο ύψος τα τελευταία 15 χρόνια, τη στιγμή που το κόστος των καυσίμων έχει σχεδόν διπλασιαστεί.Έγκαιρη καταβολή του γονικού επιδόματος το αργότερο έναν μήνα μετά την υποβολή των δικαιολογητικών.
- Προσλήψεις του απαιτούμενου διοικητικού προσωπικού στα Σχολεία, προκειμένου να διεκπεραιώνονται οι διαδικασίες που άπτονται της μεταφοράς μαθητών και να ενημερώνονται οι γονείς, χωρίς να αποσπώνται οι εκπαιδευτικοί από το παιδαγωγικό τους έργο.
- Ενίσχυση των Οικονομικών Υπηρεσιών των Περιφερειών με το απαιτούμενο μόνιμο προσωπικό, προκειμένου να επισπευστούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες.
- Να διεξάγονται σχολαστικοί έλεγχοι οχημάτων και οδηγών.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr