Τέμπη: Τα αποκαλυπτικά καρέ από την εμπορική αμαξοστοιχία, ο απόηχος της συνέντευξης Μητσοτάκη και το πόρισμα του ΕΜΠ
Σαν θρυαλλίδα εξελίξεων λειτούργησαν οι μαζικότατες συγκεντρώσεις, που πραγματοποιήθηκαν την περασμένη Κυριακή σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και περιφέρεια🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Σαν θρυαλλίδα εξελίξεων λειτούργησαν οι μαζικότατες συγκεντρώσεις, που πραγματοποιήθηκαν την περασμένη Κυριακή σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και περιφέρεια για τα Τέμπη.
Το απόγευμα της Πέμπτης (30/1) έγινε γνωστό ότι ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Train, Μαουρίτσιο Καποτόρτο κλήθηκε σε ανωμοτί κατάθεση με την κατηγορία της ψευδούς κατάθεσης στην Εξεταστική Επιτροπή, που έγινε για τα Τέμπη. Η δικογραφία από τη Βουλή διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία Εφετών Αθηνών και από εκεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών.
Προηγήθηκε η αναδίπλωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη σχετικά με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη χθεσινοβραδινή του συνέντευξη άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο η εμπορική αμαξοστοιχία να μετέφερε κάποιο παράνομο φορτίο, προσθέτοντας πως με «αυτά που γνωρίζω σήμερα δε θα έλεγα αυτά που είπα τότε».
Πυκνός μήνας σε εξελίξεις ο Φεβρουάριος
Ορόσημο για την υπόθεση που βρίσκεται στα χέρια των δικαστικών αρχών εδώ και δύο έτη θα είναι δημοσίευσή του πορίσματος του ΕΜΠ, που θα δώσει απαντήσεις για τα αίτια της φωτιάς, που ακολούθησε της σύγκρουσης. Σύμφωνα με διαρροές το πόρισμα θα δημοσιευτεί τέλη Φεβρουαρίου και φέρεται να καταλήγει στο συμπέρασμα ότι από η φωτιά δεν προκλήθηκε από τα έλαια σιλικόνης.
Τα 2 μοναδικά καρέ από τη μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία
Τα δύο μοναδικά καρέ που έχουν στα χέρια τους οι ανακριτικές Αρχές από την εμπορική αμαξοστοιχία δείχνουν να υπάρχει ένας περίεργος όγκους μεταξύ των πλατφορμών. Να σημειωθεί πως τα δύο καρέ δεν προέρχονται από τις κάμερες, που έχει κατά μήκος της διαδρομής ο ΟΣΕ αλλά από μίνι μάρκετ στη Λεπτοκαρυά.
Το κρίσιμο ερώτημα είναι εάν τελικά υπήρχε ή όχι παράνομο φορτίο καυσίμων. Πρόκειται για καρέ που δείχνουν πως κάτι υπήρχε μεταξύ της πρώτης πλατφόρμας που μετέφερε λαμαρίνες και της δεύτερης μηχανής. Φαίνεται ένας όγκος, ουσιαστικά, που «δεν μπορούμε να πούμε τι είναι», εξηγεί ο δικηγόρος και πατέρας της Μάρθης, Αντώνιος Ψαρόπουλος.
Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία - Τα δύο μοναδικά καρέ από τη μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία
Περισσότερες απορίες παρά απαντήσεις μετά τη νέα ανακοίνωση της Hellenic Train
Περισσότερες απορίες παρά απαντήσεις προέκυψαν από την ανακοίνωση της Hellenic Train.
Η εταιρεία, δηλαδή, υποστηρίζει πως τα εμπορεύματα που μεταφέρονται στα βαγόνια είναι «κατά δήλωση του πελάτη». Σύμφωνα με την εταιρεία και ειδικούς, υπάρχει ένας υπεύθυνος υπάλληλος (visitor) που ελέγχει τα βαγόνια για τα απαραίτητα έγγραφα και τις συνθήκες φόρτωσης και όχι για το περιεχόμενό τους. Κανείς δεν ξέρει τι μεταφέρεται μέσα στα βαγόνια των εμπορευματικών αμαξοστοιχιών.
Hellenic Train: Η αμαξοστοιχία μετέφερε λαμαρίνες, τρόφιμα, σύρματα
Ανακοίνωση για το φορτίο που μετέφερε η εμπορευματική αμαξοστοιχία εξέδωσε νωρίτερα Hellenic Train.
Στον απόηχο της συνέντευξης του Κυριάκου Μητσοτάκη η εταιρεία τονίζει πως «η αμαξοστοιχία μετέφερε λαμαρίνες, τρόφιμα, σύρματα».
Η ανακοίνωση:
Με γνώμονα την πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας στα Τέμπη, η Hellenic Train επαναλαμβάνει τη σταθερή της δέσμευση για συνεργασία, από την πρώτη στιγμή, παρέχοντας όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, με απόλυτη διαφάνεια και υπευθυνότητα σε κάθε αρμόδια αρχή.
Με σεβασμό στο αίτημα των οικογενειών των θυμάτων και της κοινωνίας για την αλήθεια, η εταιρεία συνεχίζει να συμβάλλει ενεργά στη διερεύνηση της υπόθεσης.
Η εταιρεία έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα. Το θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501 έχει ήδη διευκρινιστεί, στο πλαίσιο της Ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων.
Τι μετέφερε η αμαξοστοιχία;
Η σύνθεσή της περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων:
Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).
Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με:
- Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)
- •Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)
- Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)
- Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι)
Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών.
Η Hellenic Train θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές, με διαφάνεια και υπευθυνότητα.
Το πόρισμα του ΕΜΠ δε δείχνει αλλοίωση των ηχητικών
Στα χέρια του εφέτη ανακριτή βρίσκεται το πόρισμα του καθηγητή Πληροφορικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για τα ηχητικά από τις συνομιλίες των σταθμαρχών, μηχανοδηγών το επίδικο διάστημα της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών. Στο πόρισμα, σύμφωνα με δικαστικές πηγές, δεν εντοπίζονται αλλοιώσεις στις συνομιλίες που έχουν κατατεθεί στη δικογραφία και προέρχονται από το καταγραφικό της Αθήνας. Εφόσον γίνει και η αντιπαραβολή με το αντίστοιχο καταγραφικό της Λάρισας και δεν εντοπιστούν αλλοιώσεις, ο Εφέτης Ανακριτής θα είναι απόλυτα βέβαιος ότι τα ηχητικά ντουκουμέντα που βρίσκονται στη δικογραφία, αποτυπώνονται με ακρίβεια.
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr