Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας προς ΥΠΑ: Δεν μπορεί η Ελλάδα να χρησιμοποιεί ραντάρ που η Αίγυπτος έχει αποσύρει
Συναγερμός από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας για το σύστημα της προειδοποίησης σύγκρουσης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Είκοσι έξι χρόνια διαρκεί η ...προσωρινή απενεργοποίηση του συστήματος των πρόσθετων προειδοποιήσεων ακόμα και για το αν δύο αεροσκάφη βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης στην προσέγγιση της Αθήνας, το οποίο αποτελεί το δίχτυ ασφαλείας για την κίνηση των αεροσκαφών εκτός των ματιών του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας.
Αυτό καταγγέλλει με νέα της ανακοίνωση η Ενωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ), η οποία απαντώντας στη διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για τη λειτουργία των συστημάτων αεροναυτιλίας, την κατηγορεί για «ασύστολα ψεύδη».
Υπογραμμίζει για ακόμα μία φορά τον απαρχαιωμένο εξοπλισμό αποκαλύπτοντας ότι η Ελλάδα χρησιμοποιεί ραντάρ, τα οποία χώρες όπως η Αίγυπτος έχουν ήδη αποσύρει από την επιχειρησιακή λειτουργία.
Ειδικά ως προς το σύστημα προειδοποιήσεων της προσέγγισης Αθήνας, οι ελεγκτές αναφέρουν πως «η Διοίκηση ψεύδεται ασύστολα όταν λέει ότι το Short Term Conflict Alert (STCA), είναι διαθέσιμο σε όλες τις φάσεις της πτήσης», «ενημερώνοντας εγκαίρως τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας για πιθανή παραβίαση των ορίων διαχωρισμού».
Η ΕΕΕΚΕ εξηγεί πως το STCA είναι απενεργοποιημένο και δεν είναι επιχειρησιακά διαθέσιμο στην προσέγγιση της Αθήνας, ενώ προκαλεί τη Διοίκηση της ΥΠΑ να αποδείξει το αντίθετο, τη στιγμή που και το ίδιο το Επιχειρησιακό Εγχειρίδιο Λειτουργίας, το οποίο είναι εγκεκριμένο από την Υπηρεσία αναφέρει κατά λέξη ότι «οι συνεγέρσεις και οι προειδοποιήσεις που αναφέρονται παρακάτω δεν χρησιμοποιούνται προς το παρόν λόγω μη ικανοποιητικής παραμετροποίησης». Στις συνεγέρσεις αυτές περιλαμβάνεται και η λειτουργία STCA, ενώ συνολικά υπάρχουν πέντε τέτοιες προειδοποιήσεις εκ των οποίων καμία δε βρίσκεται σε επιχειρησιακή λειτουργία.
Ειδικά για τη λειτουργία STCA στην Προσέγγιση της Αθήνας, οι ελεγκτές αποκαλύπτουν ότι είναι απενεργοποιημένη από την εγκατάσταση του συστήματος το 1999, ενώ το πρόβλημα δεν μπόρεσε να λυθεί παρά τις διαδοχικές αναβαθμίσεις του συστήματος και δεν προβλέπεται να λυθεί οριστικά πριν την προμήθεια του νέου κεντρικού συστήματος (DPS).
Αναφερόμενοι στα έργα εκσυγχρονισμού του εξοπλισμού, για τα οποία ενημέρωσε η ΥΠΑ, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας επισημαίνουν ότι «η μακροσκελής αναφορά της Διοίκησης σε πράγματα που ΘΑ υλοποιηθούν είναι ευθεία ομολογία ότι τα συστήματα αυτά σήμερα δεν υπάρχουν όπως και δεν υπάρχουν ακόμα σε πολλές περιπτώσεις ούτε καν οι συμβάσεις υλοποίησης τους, από την ημέρα της υπογραφής των οποίων χρειάζονται δύο και πλέον έτη για την παράδοσή των συστημάτων και ακόμα περισσότερο για την διάθεσή τους σε επιχειρησιακή λειτουργία».
Τονίζουν ότι η ίδια η Διοίκηση της ΥΠΑ στην ανακοίνωσή της ομολογεί ότι η ολοκλήρωση του προγράμματος επενδύσεων θα απαιτήσει διάστημα πέντε ετών, δηλαδή έως το 2029, για να υλοποιηθεί. «Έως τότε η εναέρια κυκλοφορία θα βρίσκεται στην ίδια κατάσταση που βρίσκεται σήμερα και για την οποία η Ελλάδα έχει ήδη καταδικαστεί από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για παραβίαση του Ενωσιακού δικαίου, ενώ η χώρα μας ελέγχεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την EASA και για άλλες παραβιάσεις που σχετίζονται με την έλλειψη εξοπλισμού», αναφέρουν οι ελεγκτές.
Μελέτη 150.000 ευρώ παρακάμφθηκε για να αυξηθεί η χωρητικότητα του Αεροδρομίου της Αθήνας
Η ΕΕΕΚΕ κάνει επίσης λόγο για άθλιες συνθήκες εργασίας, χώρων και υγιεινής στις περισσότερες μονάδες ελέγχου, ενώ καταγγέλλει ότι η ΥΠΑ πλήρωσε 150.000 ευρώ για μία μελέτη που παρέλαβε τον περασμένο Μάρτιο, αλλά παρέκαμψε τα αποτελέσματά της προκειμένου να αλλάξει την ονομαστική χωρητικότητα του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος».
Οι ελεγκτές μάλιστα αναρωτιούνται «τι άλλαξε προς το καλύτερο τους τελευταίους μήνες για να αυξηθεί η ονομαστική χωρητικότητα»;
Εξηγούν ότι αυτός ο λόγος, για τον οποίο μέλος της Ένωσής τους διώκεται πειθαρχικά επειδή αντιτάχθηκε στην παραπάνω απόπειρα αύξησης της ονομαστικής χωρητικότητας του αερολιμένα της Αθήνας.
Στην ανακοίνωσή τους οι ελεγκτές καταλήγουν λέγοντας ότι δεν έχουν πρόθεση να μπουν στη διαδικασία ενός άσκοπου «χαρτοπόλεμου» με τη Διοίκηση, παρά μόνο να θέσουν τα γεγονότα στη σωστή τους διάσταση, ώστε να βρεθεί λύση προς όφελος της ασφάλειας των πτήσεων και του επιβατικού κοινού
«Υπάρχουν και άλλες φωνές θυμάτων, από ένα δεύτερο τηλέφωνο που κρατάει 3 λεπτά»: Νέες αποκαλύψεις Κοκοτσάκη
Ανησυχία για τις Κυκλάδες: «Όσο δεν γίνεται ο κύριος σεισμός τόσο θα αυξάνεται το αναμενόμενο μέγεθος», προειδοποιεί ο Τσελέντης
«Το Αιγαίο μπορεί να δει τσουνάμι»: Τούρκοι σεισμολόγοι προειδοποιούν
Η Loreen έρχεται μαζί με την Kylie Minogue στο Release Athens 2025
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr